SwissHouse

David Folprecht - technologický inovátor, hoteliér

SwissHouse - David Folprecht

O svůj podnikatelský příběh, který vede přes Prahu a světa technologií k vlastnímu butikovému hotelu v Mariánských Lázních, se s námi podělil David Folprecht.

Kdy jste začal podnikat? Kolik Vám bylo let?

Už na VŠ, to mi bylo 23let.

Co Vás k podnikání vedlo? Co byl ten impulz?

Svoboda a nové výzvy. Chtěl jsem v té době realizovat nápad – online porovnávač cen www.srovname.cz . V té době ve střední Evropě nic takového neexistovalo.

Proč podnikáte právě v Karlovarském kraji?

Chtěli jsme se s manželkou (která také pochází z Mariánských Lázní) vrátit zpět z Prahy a vychovávat zde děti. Měl jsem v té době zkušenosti s firemním vedení a marketingem. Vytvořili jsme agenturu, která do Mariánských Lázní přiváží náročnější klienty a dodnes funguje. Již 10let úspěšné v cestovním ruchu.

Mohl byste zhodnotit, jaké má podnikání v našem kraji plusy a mínusy?

+ Krásné místo na žití i podnikání. Komunita.

- Odliv vzdělaných lidí z regionu.

Máte srovnání podnikání v Karlovarském kraji a v jiném městě/státě? Pokud ano, mohl byste popsat rozdíly?

Větší těžkopádnost v komunikaci s úřady, ale i to se zlepšuje.

Jaké byly Vaše podnikatelské začátky?

Nulová zkušenost, ale to vyvážilo nadšení. Každému doporučují si podnikání zkusit. Ze začátku jsem si myslel, že je potřeba udělat  X věcí, ale bylo toho 10x víc.

Je něco, co byste po těchto zkušenostech udělal jinak?

  1. Víc bych se o svých nápadech a záměrech bavil s lidmi z oboru. Většinou poskytnou důležitou zpětnou vazbu a urychlí proces učení se. Nebál bych se, že mi můj úžasný nápad někdo vezme.
  2. Dřív bych zahrnul do svého podnikání finanční řízení rizik. Znám spoustu firem, které zkrachovali na špatném řízení cash flow a i my jsme si díky tomu ve firmě problémy prošli.

Pomáhá vám ve vašem podnikání nějaké motto/heslo/citát, kterým se řídíte, který vás žene kupředu?

Všechno je možné.

Co Vám podnikání dalo?

Svobodu v rozhodování + potkal jsem spoustu inspirativních lidí (i kolegů).

Co považujete za rozhodující/zlomový okamžik? Jaký byl Váš největší dosavadní úspěch?

Dokázat, že i v malém městě může existovat moderní firma. Zařazení našeho hotelu Swisshouse do všech různých kvalitativních žebříčků, což je obrovský kus práce celého týmu a dobrého nastavení.

Máte nějaké podnikatelské sny? Jaké?

Podnikatelské už jsem si splnil. Chtěl bych se díky svým zkušenostem víc věnovat komunitním projektům a vzdělávání v regionu.

Máte nějaké doporučení pro lidi, kteří zvažují, že začnou podnikat?

Nenechte se zviklat okolím, že něco nejde a pusťte se do toho. A dělejte chyby, spoustu chyb. Hlavně se z nich ale poučte.

V jakém oboru podnikáte?

Technologie, cestovní ruch.

Podnikáte v oboru, ve kterém jste získal vzdělání, nebo Vás podnikání zavedlo úplně do jiného oboru?

Mám střední hotelovou školu v Mariánských Lázních. VŠ pak ekonomického zaměření. Tedy je to částečně návrat ke kořenům.

Zdá se Vám, že podmínky pro rozjetí podnikání jsou nyní jednodušší? Pokud ano, proč si to myslíte?

Ano, založení s.r.o. za vklad 1Kč. Na trhu je spoustu příležitostí. Základ je dělat skvělý produkt s velkou přidanou hodnotou, který vám bude dělat radost. Covid tyto změny ještě více akceleroval.

V čem se odlišujete od konkurence? V čem jste jiní, než ostatní?

Boříme zavedené věci. Cestovní agentura Hotely Mariánské Lázně vznikla s cílem přilákat do ML náročnější klientelu a to v době, kdy po tomto segmentu neexistovala poptávka. Časem se ukázalo, že to byl dobrý krok. Stejně tak v hotelu Swisshouse jsme nasadili vysoký standard všech služeb (např. steaky na polopenzi k večeři), kdy to bylo v našem regionu netradiční. A toto nám přilákalo spoustu vděčných vracejících se klientů, kteří jsou citliví spíše na službu než cenu.

V čem považujete svoji firmu za inovativní?

Zavádění nejnovějších technologií a komunikace s klientem.

www.swisshouse.cz

Další podnikatelské příběhy

Zřizovatelé

Partneři